• Dobrodošli u IV razred

  • Zovem se Mujesira Hajdarević. Srednjoškolsko obrazovanje sam stekla u Prijepolju, a fakultetsko u Sarajevu. Profesor sam razredne nastave i ove šk. godine predajem u IV razredu predmete: Bosanski, hrvatski srpski jezik i književnost, Matematika, Moja okolina, Muzička kultura i Likovna kultura. U obrazovanju sam od 1989. godine (u BiH i Sloveniji).
     
    S obzirom da me na rad motiviraju nove spoznaje i inovativnost u struci, u svom 28-godišnjem radu, učesvovala sam na brojnim stručnim seminarima i skupovima u Bosni i Hercegovini i Sloveniji, kako bih što uspješnije usavršavala svoj lični pristup nastavi i kreirala vlastiti stil podučavanja. Moje nastavne pripreme objavljene su u stručnim časopisima. Prvi sam predsjednik Udruženja „Vijeće roditelja srednjih škola Kantona Sarajevo“, te sam organizirala okrugle stolove i kao predavač nastojala da tu vezu, nastavnik- roditelj, ojačam i približim. Članstvo u raznim stručnim komisijama (takmičenja, kulturno-umjetničko stvaralaštvo, izrada NPP, Rad školskih odbora) iskoristim za poboljšanje svakog segmenta profesionalnog i životnog iskustva. Stručne radove nastojim obogatiti primjerima iz škola u inozemstvu, primjerima drugih i drugačijih. U tu svrhu i sa tim ciljem posjetila sam i škole u Sloveniji, Italiji i New Yorku.

    Cjeloživotno učenje u obrazovanju je obaveza, a krajnji cilj je uspjeh učenika-djeteta u svim segmentima. Njihov uspjeh se prvenstveno temelji na samopouzdanju, osjećaju vlastite vrijednosti. Zbog njih i za njih je i moj angažman na edukacijama R.O.K. Instituta iz Slovenije, te uspostavljanju suradnje Instituta i Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo. U maju 2016.godine započeli smo sa edukacijom direktora i stručnih saradnika osnovnih škola, gdje su stručnjaci Instituta iz Ljubljane u cijelosti predstavili PROGRAM „Razvijanje samopouzdanja u školskoj sredini“. Jedan od ciljeva je da ovaj program uvedem u naše škole.

    U slobodno vrijeme volim da putujem, šetam, pjevam i veselim se u društvu iskrenih ljudi.

    Ono što želim podijeliti sa vama dragi moji koji čitate ove retke: Volim da među učenicima izgradim iskreno prijateljstvo, volim da se oni druže i da pomažu jedni drugima. Čas kada me imitiraju je pun smijeha, smijeha do suza. Prije par godina sam doživjela ono što nikad nisam vidjela ni na filmu, a kamoli u stvarnosti. Bješe to posljednja generacija osmogodišnjeg školovanja. Bili su izvrsni učenici, pametnice, prijatelji, kreativci, ljubitelji putovanja i lijepih druženja. Putovali su sa svojom učiteljicom, družili se, veselili, pravili zamke..Odoše od mene, ali ostadoše blisko vezeni za svoju učiteljicu. Nastavili smo mi posjete, druženja, odlaske na kolače... Na završetku osmog razreda željeli su da svoju ekskurziju provedu u društvu svoje učiteljice. Napisali su svoje riječi, riječi koje plačući pročitah. Potpisali su peticiju da idem s njima na ekskurziju.

    Zasadismo i prve ruže u dvorištu naše škole. Cvjetaju, rastu i mirišu poput njih, mojih učenika.

    Još jedna priča: Priča koja obilježi generaciju sadašnjeg 9tog razreda. Prvi put „Mini ekskurzija“ u 5tom razredu. Na konkursu za najbolji plan prijavili su se učenici tog razreda. Izabrasmo pobjednički plan i ujedno vođu ekskurzije. Sunčana subota, topla dječija graja i nestrpljenje koje prati svaki njihov događaj. Ostade da se pamti, zabilježeno u nama, u našim sjećanjima, dušama...Oni odlaze ove godine, ali sigurna sam da će se vraćati, ovdje na svojim temeljima znanja, ovdje kod svoje učiteljice.

    Snježne su pahulje najkrhkije djelo prirode, poput djece. Zato je moja ruka uvijek tu, da ne padnu, da se ne „povrijede“ već da se istope u toplini učiteljicine ljubavi.

    Jedna kap učeničkog znanja, je more mog uspjeha.

    Put ćemo naći ili ga napraviti.

    Koliko god vrijeme i svakodnevni rad s malom djecom ostavilo traga na meni, uvijek ću naći snage za duboko udahnuti, toplo pogledati i još jednom strpljivo objasniti.

    I, neka i dalje važe riječi o mojoj strogoći: „Neka, kod nje će bar naučiti!"


    Nešto o predmetima koje predajem:

    Bosanski, hrvatski srpski jezik i književnost:
    Nastavni sadržaji u četvrtom razredu su vezani za razumijevanje sadržaja tekstova, prepričavanje, analizu likova... Najbitnije je, iz priča da se uoče pozitivne osobine likova kako bi ih učenici mogli primijeniti u praksi, u životu. Na tekstovima se uče i gramatički sadržaji, te pravopisna pravila. Ove šk. godine se uče pisana slova ćirilice, te njihovo povezivanje. Važnost pismenih vježbi i pisanja se ogleda u primjeni pravopisno gramatičkih pravila, kompletnosti priče i lijepih rečenica koje su učenici sposobni sastaviti ili su zapamtili iz pročitanih priča. Ove godine sam po ugledu na vršnjake, škola iz Slovenije, uvela nešto novo „Moj dnevnik“. Svaki učenik ima dnevnik sa postavljenim vlastitim pravilima i na temu po svojoj želji. Razmjene dnevnika se vrše 15dnevno. Tada čitamo radove i analiziramo. Proglašenje najboljih će biti na kraju šk. godine.

    Matematika:
    Računske radnje sabiranje, oduzimanje, množenje i dijeljenje, jedinice mjere, geometrija, zanimljivi zadaci. Znati matematiku, znači svakodnevno vježbati. Razumjeti matematičke sadržaje znači primijeniti ih u praksi, objasniti drugu i samostalno sastavljati zadatke u skladu sa uzrastom. Pored ovog, izuzetno važno je slušati i pratiti dok nastavnik objašnjava. Tablicu množenje i dijeljenja moraš sam naučiti.

    Moja okolina:
    Kao živo biće sastavni smo dio prirode. Predmet je veoma lahko razumjeti i učiti. Prirodu voli, čuvaj i boravi u njoj. U ovoj šk. godini učimo i o širem zavičaju. Učimo i čitamo kartu naše domovine. Jedan sat u prirodi je bolji od brojnih sati sjedenja i učenja iz udžbenika. Zato koristim svaku priliku da sa učenicima izađem van učionice.

    Muzička kultura:
    Kroz pjesmu, brojalice i muzičke igre odmorimo dušu i odahnemo. Mjesto izvođenja nastave su učionica, atrij, soba za relaksaciju i odmor.Muzika izražava ono što se ne može reći, a o čemu je nemoguće ćutati.

    Likovna kultura:
    Najljepše što možemo doživeti je ono što je tajanstveno. To je temeljni osjećaj koji stoji u zametku svakog dječijeg crteža. Vrijeme kad se može sa drugom pričati, vrijeme kad rukom slikaš svoju unutrašnjost na zadatu temu. Boje, prsti, ruke, voda, mašta – sve u jednom...crtežu.

  •  
  •  
  •  
Osnovna škola "El-Manar"
Hamze Čelenke br. 1. Lužani, Ilidža-Sarajevo
Tel: (033) 626-077   Fax: (033) 764-111